Het best verkochte boek ooit *
Het boek met de mooie titel “Het best verkochte boek ooit” laat zien hoe cijfers ons leiden, verleiden en misleiden. “Niet alleen meten we wat we belangrijk vinden, het werkt ook andersom: wat we meten wordt belangrijk.” In data zien we soms onze eigen aannames en ideeën gespiegeld. Daarom moeten we kijken naar onze eigen hypotheses, naar de betekenis die wij er zelf aan geven. En dáár staat ik voor: data betekenis geven! *met deze titel 😉 Gemeenten verwerken ontzettend veel data. Maar hoe plukken ze daar de vruchten van? Juist over die vraag rond het gebruik van data organiseren NCOD en ik inspiratiesessies. Met gemeentelijke beleidsmakers, uitvoerders en data-analisten testen we de hypothesen rond praktische vraagstukken. We gebruiken data-analyse als aanknopingspunt om de politieke en de objectieve werkelijkheid te ontrafelen. Door dat gezamenlijk te doen ontstaan verbinding en draagvlak. “Door gebruik van data kunnen we beter verduurzamen en weten … Lees verder…